четвъртък, 6 юни 2013 г.

SPA for my brushes/ Как почиствам четките си за грим

Ехо,

Много често ми задават въпроса как почиствам четките си. Е, моят начин не е нечуван, нито пък съм открила топлата вода, но все пак се чувствам длъжна да отговоря на тези от вас, които ме питаха и не получиха конкретен отговор от мен.
За момента не използвам никакъв специален препарат за миене на четки, а обикновен бебешки шампоан. Не че тези препарати са лоши, просто за момента са ми излишна инвестиция. Разбира се тези "специални води" за почистване на четки са супер вариант, защото първо щадят косъма (особено, ако е естествен), самото почистване става супер бързо и четките изсъхват за секунди и можеш да си ги използваш отново почти веднага. В повечето случаи тези спрейчета за почистване на четки не могат да се справят с четките за ФДТ. Там влиза тежката артилерия :), което следва да обясня малко по-надолу.
Първо ще започна от там, че е много важно да почиствате четките си поне веднъж в седмицата (четките за ФДТ дори по-често). Когато са замърсени те не са толкова ефекасни, но това не е толкова важно, колкото че са пълни с бактерии, които се разнасят по лицето ни.
Откакто Сигма козметикс излязоха с абсурдния си продукт "СПА" ръкавица за "пране" на четки, за около 40 долара, се вихрят всякакви дискусии, че именно тази ръкавица наподобява и е почти същата като силиконовите ръкавици за фурна, които са на символична цена.


Та, по повод на тази "златна" ръкавица на Сигма, попаднах на едно клипче от YOUTUBE, чиято идея сподели и Адри от My beauty madness, за едни силиконови гребени за ресане на котки. От едната страна гребенчето има по-едри зъбчета и се справят страхотно със СПА нуждите на моите по-обемни и големи четки. От другата страна има едни малки релефни точици, тази повърхност използвам най-често.Това атрибутче за козинка на котараци струва не повече от 5 лв.


За по-обемните и големи четки използвам големите зъбчета.

Процедурата:
  • Изсипвам малко количество от бебешкия шампоан върху гребенчето и съвсем леко, без да натискам, с въртеливи движения почиствам четката. 
  • Изплаквам добре, като внимавам вода да не попадне върху мястото където се свързват косъмчетата със дръжката. Не слагайте цялата четка под водната струя (САМО косъмчетата)!!!
  • Ако е нужно повтарям "прането"
  • Предварително подготвям мястото за сушене. Постилам хавлийка/кърпа/кухненска хартия. От едната страна поставям друга малка хавлийка или кърпа навита на руло. Почистената четка поставям с "главата надолу" - това е важен момент, защото когото водата проникне между мястото на свързване на дръжката с косъмчетата, лепилото там може да се разтвори и космите да паднат. Наклона, обаче, не трябва да е много голям, защото тогава има вероятност космите на четката при сушенето да се деформират леко. Е, ако се деформират, то ще се оправят при следващото почистване.


Ако трябва да почистя четките бързо, след което да мога да ги използвам почти веднага (това го правя с четките за очи) използвам спирт най-високия процент (95%). За да ми е по-удобно съм си отсипала спирт в по-малко шишенце с пулверизатор. Впръсквам върху памучно тампонче и съвсем леко започвам да чистя четката. Ще видите, че цвета веднага пада. Оставям четката на страна и след около 3-4 минути вече е готова за ново ползване.


И така, дойде момента за тежката артилерия. Някои ФДТ, могат да се окажат доста упорити, което прави почистването на четката само с шампоанче много трудно. Тук процедурата ми е следната:
Правя разтвор от веро за миене на чинии и зехтин, в съотношение 2 към 1. Потапям четката с въртеливи движения. Ще видите, как всичко започва да пада. Изплаквам, като така пада голяма част от насъбралата се мръсотийка. След това отново повтарям почистването в разтвора. Изплаквам. И така, докато видя, че четката започва да пуска чиста водичка. Когато вече съм доволна от почистването изплаквам четката. Косъмчетата и изобщо не остават мазни, но ако все пак решите, че искате да я изперете след процедурата със зехтина, го направете с бебешкия шампоан.
Защо го правя ли? - за дезинфекция :)

Ами, това е от мен. Надявам се да съм отговорила на тези от вас, които ме питаха, как си почиствам четките. Ще се радвам, ако споделите и вашия начин.

Kisses,
Sis

15 коментара:

  1. това последното ми беше страшно полезно със зехтина и верото! Както и за спирта :)
    Благодаряяя <3

    ОтговорИзтриване
  2. Ще опитам това със спирта.
    Моите ги мия с Бочко - стават като косичка на бебенце :)

    ОтговорИзтриване
  3. Супер публикация! :) И на мен ми беше полезно как се почистват четки за фдт. Аз моите ги мия с шампоан.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дааа, и аз не винаги го правя с бебешки шампоан. Всичко, което го слагаме по косата си и кожата е достатъчно щадящо и за нашите четки :)

      Изтриване
  4. много полезна публикация; единствено четките суша по малко по-различен начин - връзвам ги с 'главата надолу' за дръжката на един шкаф с ластичета

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. като цяло имах идея да направя подобна публикация, имам и снимки на 'обесени' на шкафа четки, но твоята е доста пълна и обезсмисля моята :-); все пак може да пусна поне снимките :-)

      Изтриване
    2. Аааа, изобщо не съм съгласна. Преди време и Мери пусна такава публикация. Но все пак всеки си има читатели, а на твоите ще им е интересно. Да не говорим, че и на мен ще ми е интересно да видя на снимка обесените четки, защото така не мога да си го представя :)

      Изтриване
    3. бях снимала четките, когато коментирахме публикацията ти, но бях забравила да сложа линк :-)
      ето ги моите "обесени" четки:
      http://media.snimka.bg/s1/2586/031416213.jpg

      Изтриване
  5. Здравей и благодаря за милия коментар:)Отговарям ти тук на въпроса,за да е по-голям шансът да видиш отговора:)
    Снимките се движат,защото са gif анимации:)Правя ги такива с помощта на програма,която се казва PhotoScape и която изтеглих от Замунда:)Изключително лесна е за работа,няма как да те затрудни,а и има опции да се правят различни колажи и т.н.Изобщо я препоръчвам с две ръце за хора с блогове:) Дано съм ти била полезна :)
    Хубав ден от мен ;)

    ОтговорИзтриване
  6. Mnogo originalna ideq bih q probvala :)
    http://makeupbyjoanna909.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване
  7. Аз също ги "изпирам" с Бочко :D За "СПА" обаче ползвам един стар антицелулитен масажор, който доста наподобява ръкавицата за ресане на козина, с която ти го правиш. Сега съм се навила да си правя "дърво" на което да окачам четките и да съхнат там :))

    ОтговорИзтриване